ServIT eHelpdesk version 5.1

2012-06-04

Nu har vi officiellt släppt version 5.1 av ServIT eHelpdesk. Denna version består av en mängd småförbättringar som införts succesivt under senvåren.

För kunder som inte använder eHelpdesk (adress ehelpdesk.servit.se), och som vill ha tillgång till dessa nya funktioner, kontakta ServIT.

Pressrelease som beskriver ServIT eHelpdesk: [ Gå till ]


Översikt

Det större ändringarna i version 5.1. är en omskriven hantering av TM (ringlistor), flera förbättringar i vår ärendehantering "PRO", och förbättrad hantering av hur man integrerar ServIT på sin egen hemsida för telefoni och chatt. Dessutom är det gjort en stor mängd mindre förbättringar (se nedan).


Detaljerat

Funktion Beskrivning
Telemarketing Hela funktionen med ringlistor har gjorts om och är nu betydligt enklare att använda. Funtkionen är nu integrerad med vår ärendehantering och gränssnittet för handläggare/agenter och gruppledare är betydligt tydligare och enklare att använda.
Chatt (KL) Nya funktioner finns för att på ett enkelt sätt länka in chatt-funktionen i er befintliga webb. Med kryssrutor för att fråga kunden om t.ex. e-postadress, namn kundnummer etc.
Ärendehatering PRO (S) Många förbättringar i vårt avancerade PRO-gränssnitt för hantering av stora mängder e-post/ärenden.
Dynamisk kontaktlogg Nya möjligheter att välja vad man vill se när man listar kontakter i samtals-/kontakt-loggen på webben.
Längre statistikperiod Möjlighet att summera statistik över längre perioder, t.ex. per månad under ett år.
Formattering av telefonnummer Telefonnummer som visas på webben formatteras nu med riktnummer och mellanrum för att vara mer lättlästa.
Visa mer information i "drop-down" listor När man på webben kan välja t.ex. kö/handläggare på en sida så visas även namn i klartext på (t.ex) kö/handläggare (inte bara ID-begreppet).
Statistik för efterbehandlingstid På samtalsstatistiken kan man nu se efternehandlingstiden ("wrap-up" tiden).
Länka in kö-info via iframe Enkel funktion för att länka in kö-status (aktuell medelkötid) från ServIT på en egen hemsida.
Hantera flera rader i CRM/Ärendehantering Man kan nu ändra/ta bort flera kontakter/ärenden samtidigt genom att markera dem enligt "windows-standard" (shift/ctrl klick).
Ångra laddning av kontakter Om man laddar in kontakter till vårt CRM kan man nu ångra den senaste laddningen, t.ex. om något blev generellt fel i format e.dyl.
Formattera mail i ärendehantering Man kan själv formattera text/innehåll i det automatiska mail som skickas (om man valt detta) som bekräftelse på ett mottaget ärende.
Hantera status-mail i ärendehantering Man kan nu välja om handläggare skall få status mail om öpnna ärenden etc varje morgon.
Länk till hitta.se På sidan som visar detaljer kring ett samtal finns en direktlänk till hitta.se för att ev. kunna identifiera vem som har ringt ett samtal.
Hjälp för olika telefoner Vi har skrivit utförliga hjältexter för hur man använder olika telefoner; vår egen inbyggda IP-telefon, extern softphone (X-lite) och en fristående ("fysisk") IP-teöefon (Polycom).

Förklaring:

(KL) - Ny klient måste användas (ladda hem den via webben)

(S) - Kontakta ServIT för att aktivera denna funktion